Summer postcard - Carte postale de l'été

🇬🇧 In the heart of this summer, we had the pleasure to welcoming, via warmshower, Arnaud — alias Cyclopathe Brownien — the most French guy of Belgians, to our beautiful region of Loire Valley castles. Arnaud - on the left in the picture - set off on the roads of France with "Grimp'tout" (mean "climb everything") hitched with a trailer for the occasion. The hitch weighs no less than 65 kg ! Means that comfort is of relatively important for our great traveler ! ;-)

Accustomed to long-distance trips, Arnaud tested all of his equipment this summer in order to prepare his next great trip on the Silk Road. Departure planned for March 2021.

Cooker in his soul, passionate and inventive, he has found a nice pretext with his bicycle trips to go to meet others, with local and traditional cuisine as a common thread and central theme. His passions, you will find them on his page - À table sur un fil de soie - where he shares with us all the finesse of his gluttony !

What could be more natural than to make an appointment at the "Crypte Medecis", located at the foot of the castle of Chaumont-sur-Loire.

This colorful grocery, which we could call a "cabinet of curiosities" is running by Eric, a character just as unusual as our bike traveler. In addition to its cellar and its mostly regional products, it offers "unfortunate" car drivers the rent a bicycle. And, the cherry on the cake, he pushes the service for the cyclists of the Loire by bike (a project in which he has always believed) to the point of offering them for the possibility to buy rolls toilet paper by one. When we know the difficulty of lightening our bikes and the limited space in our bags, this service becomes a real extra ! ;-)

You will have understood that this place - The grocery of castle - mixed with the personality of its manager makes the break as unusual as it is delicious. In short : essential !

The Bike Power Federation team wishes you a nice start to autumn !

🇫🇷  Au plein cœur de cet été, nous avons eu le plaisir d'accueillir en mode warmshower, Arnaud le plus Français des Belges – alias Cyclopathe Brownien – dans notre belle région des châteaux de la Loire.

Arnaud – à gauche sur l'image – s'est lancé sur les routes de France avec "Grimp'tout" attelé d'une remorque pour l'occasion. L'attelage accuse à la pesée pas moins de 65 kg ! C'est dire que le confort revêt une importance certaine pour notre grand voyageur ! ;-)

Habitué depuis longtemps à des voyages au long court, Arnaud a testé par ce galop d'essai estival, l'ensemble de son matériel en vue de préparer son prochain grand voyage sur la route de la soie. Départ prévu en mars 2021.

Ce cuisinier dans l'âme, passionné et inventif, a trouvé le joli prétexte du voyage à vélo pour aller à la rencontre des autres, avec comme fil conducteur et thème central, la cuisine locale et traditionnelle. Ses passions, vous les retrouverez sur sa page — À table sur un fil de soie — où il nous fait partager toute la finesse de sa gourmandise !

Quoi de plus naturel que nous nous soyons donné rendez-vous à la "Crypte Medecis", située au pied du château de Chaumont-sur-Loire.

Cette épicerie haute en couleur, que l'on pourrait dénommer "cabinet des curiosités" est tenu par Éric, personnage tout aussi atypique que notre cyclo-voyageur. En plus de sa cave et de ses produits le plus souvent régionaux, il propose aux "malheureux" automobilistes la location de vélos. Et, cerise sur le gâteau, il pousse le service aux cyclistes de la Loire à vélo (projet auquel il a toujours cru) jusqu'à leur proposer à la vente des rouleaux de papier toilette à l'unité. Lorsque l'on connaît la difficulté à alléger nos montures et la place limitée dans nos sacoches, ce service devient un vrai plus ! ;-)

Vous l'aurez compris, ce lieu — L'épicerie du château — mêlé à la personnalité de son gérant rend la pause, aussi insolite que gourmande. En un mot : incontournable !

L'équipe Bike Power Federation vous souhaite un beau début d'automne !